2018-03-16

From Gel Print to...#1

Taking part in the art printing challenge by Birgit Koopsen on Instagram leaves me with lots of gelli prints. To force myself to get started with all these prints I started this new topic on my blog :) I'm planning to make cards, a little book....

Ondertussen al 16 keer meegedaan met de gel printing challenge van Birgit Koopsen op Instagram. Op mijn werktafel liggen al een grote stapel prints. Op een stapel laten liggen, dat gaan we natuurlijk niet doen :) Ik ben van plan om er kaartjes mee te maken, een boekje en nog een paar dingen....Vandaar deze nieuwe rubriek op mijn blog.

The frames of these cards were cut out of gelli prints.

De frames rond deze kaartjes werden uit gelli prints gestanst.

To 'stamp' the hearts I picked up paint from the gel printing plate using a wooden heart.

Om de harten te 'stempelen' bracht ik verf over van de gel printing plate naar papier dmv van een houten hart. 

I used Dylusions paint Rose Quartz, Peony Blush, Tangerine Dream and Lemon Zest.

Ik werkte met Dylusions verf in de kleuren Rose Quartz, Peony Blush, Tangerine Dream and Lemon Zest.

I finished the cards off with some black stamping.

Afgewerkt met zwart stempelwerk.

With the paint that was still on the plate I could make this print.

Met de verf die op de plaat overbleef kon ik nog een mooi printje maken.

Stamps
Darkroom Door: Simple Sayings
PaperArtsy: EEG13

6 comments:

  1. Ha...ik hou van jouw rubrieken! Nummer 1, hoop dat er nog veel volgen! Deze kaartjes zijn in ieder geval heel mooi! Fijn weekend.

    ReplyDelete
  2. Kijk nou wat een mooie kaarten je kan maken met die prints.
    Heel erg leuk en de kleuren zijn super!

    ReplyDelete
  3. Die stapel moet natuurlijk gebruikt worden! Veel te mooi om te laten liggen. Alvast een prachtig begin.

    ReplyDelete
  4. Helemaal niet erg dat je een grote stapel prints hebt. Dat betekent dat je ook een grote stapel van dit soort prachtige kaarten kunt maken :-)

    ReplyDelete
  5. Oh, weer een heel toffe rubriek, nr 1 is alvast prachtig, mooi dat hart met die kader, en weer prachtige kleuren ! Groetjes, Enny

    ReplyDelete
  6. mooie kaartjes met zo'n lijstje errond ! Wordt zeker een leuke rubriek !

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!