2010-04-12

Mini book swap


Vandaag moesten dringend een paar boekjes op de post. Ik neem onder andere deel aan de paper swap van "Woven letters" met deze maand als thema kleine notieboekjes. Mijn partner om mee te ruilen woont in New York en haar boekjes voor mij zijn al onderweg (a couple, dus ik kon niet achterblijven!). 

Today I brought a few books to the post office. I'm joining the paper swap of LaWendula from "Woven letters". This month's subject is mini books/notebooks. My partner for the swap lives in New York and her booklets  are already on their way to me


Boekje 1:een type Japanse binding.

Booklet 1: a type of Japanese binding.


Schutbladen van dun naturel vezelpapier. Alle pagina's hebben een vouw aan de buitenkant. Deze dubbele pagina's zijn handig als je met pen of stift wil schrijven. Dan heb je geen last van doorprenten.

The endpapers are made of natural paper with fibres. All of the pages have a crease on the outside. Those doubled pages are ideal if you want to write on it with a pen or a marker.


Boekje 2: een simpel boekje met een kaftje van stevig papier en slechts één katern, gebonden met een gekleurd lintje.

Booklet 2: a simple book with a cover made of firm paper and only one signature, bound with a coloured ribbon.




Stempel van Darkroom Door (Art De Fleur Vol 2), gestempeld op een ecoline achtergrond, het bloemetje gekleurd met potloden (dank u Godelieve, dat laatste zag ik bij jouw).

Stamp from Darkroom Door (Art De Fleur Vol 2), stamped on an ecoline background, the flower is coloured with pencils.


Boekje 3: een kaftje bekleed met handgeschept papier, 5 katernen, bruine schutbladen.

Booklet 3: the cover is decorated with hand made paper, 5 signatures, brown endpapers.




Wie graag mee wil doen aan de paper swap voor de maand mei kan zich nog tot het einde van de maand inschrijven op de blog van "Woven letters" (zie de link in de rechter kantlijn). Deze keer worden geen boekjes geruild, maar gekleurd papier.

For those who want to join the next paper swap, you can sign in on the "Woven letters" blog until the end of the month (see the link on the right). This time there will be an exchange of coloured paper.  

11 comments:

  1. Wat mooi gemaakt Anneke! Die stempel van Darkroom Door heb je ook mooi verwerkt op de ecoline achtergrond. Prachtig!

    ReplyDelete
  2. supergaaf gemaakt Anneke! Ik begin te twijfelen over dat ene boekje waar ik mee bezig ben..., die van jou zijn zo heel mooi en het zijn er ook nog eens drie! Je swappartner boft maar :)

    ReplyDelete
  3. Wat mooi,ik vind die gestempelde bloem heeeeel mooi.Het zjn kunstwerkjes op zich.Allemaal heel mooi papier en t ziet er zo netjes uit!Super mooi gemaakt.

    ReplyDelete
  4. Wat een mooie boekjes!
    Vooral die met de stempel,is echt geweldig.
    Leuk zo'n swap, ga het eens gauw bekijken.

    ReplyDelete
  5. oh wat mooi, alle 3, ik wil ook zo graag meer doen hiermee, maar ja je kunt niet alles, niet waar?, dus ff gedulden mijn tijd komt nog wel. je swappartner, boft maar. groetjes van mie

    ReplyDelete
  6. Hoi Anneke,
    Wat een mooi boekje. Ik zie dat nu pas van 'deze is ook leuk'. Wie zit daar achter?

    ReplyDelete
  7. Exquisite Anneke. Hand made books are so special. Thanks for calling by my blog x

    ReplyDelete
  8. What lovely mini-books you have made....just gorgeous. You have a lucky partner in New York....if the airmail ever flies out of Europe.......

    ReplyDelete
  9. Heb ik 1 van je prachtwerken gemist? Toch gevonden via een link op Darkroom Door blog :)
    Schitterend boekje!!

    ReplyDelete
  10. I also came visiting via the DD link :) Lovely hand-bound books, Anneke, what kind of papaer do you use for the signatures?

    ReplyDelete
  11. I love the vibrant colours on the front page Anneke. I found you thanks to the DD link! I'll certainly come back.

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!